fbpx

Proč patří aukce k stále oblíbenějšímu způsobu prodeje?

22. 04. 2019

Proč patří aukce k stále oblíbenějšímu způsobu prodeje?

Vyšší cena

Prodej v dobrovolné aukci je nejlepší způsob, jak dosáhnout nejvyšší možné ceny v daném čase.

Aukce začíná zpravidla na nižší ceně a zájemci svými příhozy cenu navyšují, až dosáhne svého maxima. A právě nižší cena přiláká dostatek zájemců na prohlídku a z nich se stanou potenciální kupující.

Nastavení příliš vysoké ceny a postupného zlevňování má svá negativa. Při příliš vysoké ceně zájemci vaši nemovitost ani neuvidí, protože na prohlídku nepřijdou. Neocení tak její případné plusy (poloha, výhled, vybavení, rekonstrukce …). Ani po slevě se nemusí  zájem zvýšit.

Po nějaké době bude mít nemovitost, v očích kupujících status „ležáku“ začnou být podezřívavý, zda na nemovitosti nejsou skryté vady a proč ji za tuto cenu nikdo nechce. Ti vychytralejší vyčkají další slevy a vy prodáte svoji nemovitost pod cenou.

Nejvýhodnější nabídka

Co je to nejvýhodnější nabídka? Pro každého to znamená něco jiného.

Většinou je to nejvyšší cena. Může to, ale být rychlost prodeje, termín úhrady kupní ceny, zda bude platba hrazena z vlastních zdrojů nebo bude využito financování úvěrem. Všechny tyto podmínky si může prodávající nastavit a kupující je musí akceptovat.

Časově omezené

Prodej v aukci je časově omezený. Aukce má pevně daný datum a čas konání. V tento den se aukce uskuteční a vzejde z ní vítěz se svou nabídkou. Aukci organizujeme cca měsíc od zveřejnění nabídky.

Také termín prohlídek je také pevně stanoven proto se na ni mohou prodávající, kupující i nemovitost připravit. Pro prodávajícím odpadá stres z toho, že neví, kdy a kdo přijde na prohlídku. A kupující má čas si vše klidu promyslet.  Není tlačen do situace berete, neberete… za vámi je deset dalších.

Další články

Jaké jsou výhody aukce pro realitní makléře?

Jaké jsou výhody aukce pro realitní makléře při prodeji nemovitosti? Dnešní doba přeje prodávajícím. Zvláště v některých lokalitách je nemovitostí nedostatek a proto dochází k tomu, že na jednu prodejní nabídku se reaguje několik kupujících se zájmem opravdu koupit. A zde nastává komplikace. Makléř a majitel se musí rozhodnout, s kým uzavřou rezervační smlouvu. Bude to ten první, který [...]

Jak nejlépe nastavit prodejní cenu

Jak nejlépe nastavit prodejní cenu nemovitosti Jeden z nejdůležitějších úkolů vedoucí k úspěšnému prodeji je nastavení správné prodejní ceny. Nastavení vysoké ceny Pokud prodej zahájíte na příliš vysoké ceně, o nemovitost není zájem a nikdo na nabídku nereaguje. Prodáváte se dlouho a dochází k postupnému snižování ceny. Dlouhodobé nabídky navíc vzbuzují u zájemců podezření, zda je [...]

V čem je e-aukce lepší než obálková metoda

V čem je e-aukce lepší než obálková metoda Obálková metoda je forma aukce, kde kupující vloží svou cenovou nabídku do obálky (od toho taky ten název) a ta je spolu s ostatními za předem určených podmínek otevřena a vyhodnocena. Probíhá to tak, že svou cenovou nabídku napíšete na předem připravený formulář a vložíte do obálky tak aby částka nebyla [...]